BAŞBAKANLIK MAKAMINA

Haziran 27, 2009, 11:15 am üzerinde
T.C. BAŞBAKANLIK
ANKARA

KONU: Randevu Talebimiz

SAYIN BAŞBAKANIM;
Ben; “ÇEK MAĞDURLARI BİRLEŞİM” diye adlandırdığımız, sayıları şimdilik 150 bin olan ve yasalarımızda da “KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇLULARI” kabul edilen gurubun sözcüsü ve aralarında seçtikleri başkanıyım.
Gayemiz, toplumda oluşmuş; “ÇEK MAĞDURU YOKTUR”, “DOLANDIRICILAR VARDIR” ön yargı ve sabit fikrini yok ederek, alnımıza sürülen kara lekeden kurtulmaktır.
Hükümetinizin çıkardığı Yeni Türk Ceza Yasası cezada KASIT UNSURLARI nın gözetilmesini öngörür. Ancak bu husus, 3167 sayılı Çek Yasası Müeyyideleri içinde yoktur. Yasaların uygulamalarında kıyas yasağı da vardır. Yani karşılıksız çek suçlamalarında yargılama eksiktir. 3167 sayılı yasanın yeni ceza yasasına uyum çerçevesinde değiştirilmemesi sırf bu nedenden dolayı bizleri mağdur etmiştir.
Öte yandan yasa değişecek af gelecek beklentisi de; suiniyetle çek kesme miktarını artırmıştır. Af gelecek, borçlu borcundan kurtulacak gibi safsataya dayalı teorilerde, bizler gibi borç kul hakkıdır ve namustur anlayışında olanlar için ayrı bir mağduriyet oluşturmaktadır. Zira kurunun yanı sıra yaşlarda yanmaktadır. Bu yüzden bizler 31.12.2008 tarihine kadar KASIT unsuru gözetilerek yeniden yargılanma beklentisi içinde idik.
Bizler borçlarımızı ödemek ve kul hakkından kurtulup ismimizi temize çıkarmak istiyoruz. Ceremeyi kimseye çektirmek istemiyoruz. Bu da borçlu ile alacaklının, makul süre ve makul faiz gibi hususlarda anlaşması ile mümkün görülmektedir. Bizim bu teorimiz.ispatlanmıştır. Ancak 3167 sayılı yasa içine dolaylı yollardan koyulmuş HAPİSLİK CEZASI bu imkanı yok etmektedir. Ayrıca bu ceza Anayasa mızı da ihlal etmektedir.
Bu hususları ve savunduğumuz diğer hususları detaylı bir şekilde sizlerle görüşebilmek, kamuoyunu da doğru bilgilendirmek gayesi ile 29.06.2009 tarihinde gurubum temsilcileriyle birlikte ANKARA da olacağız.
Bu güne kadar sizin toplumumuza verdiğiniz mesaj ve hizmetleriniz bize rehber olmuştur. Bu sebep ve amaçla sizden o gün içinde görüşebilmek için randevu talep ediyorum.
Saygılarımla Arz Ederim 27.06.2009
Burhan İşcan
ÇEK MAĞDURLARI BİRLEŞİM BAŞKANI

BURHAN ARKADAŞ İYİ YÜREKLİ, MÜCADELECİ BİR İNSAN, MÜCADELESİNİ DESTEKLİYORUZ

av. rahmi ofluoğlu

KARŞILIKSIZ ÇEK EKONOMİK SUÇ DEĞİLDİR

EKONOMİK SUÇA EKONOMİK CEZA YANLIŞ BİR KAVRAM

ÇEK MAĞDURU DOSTLARIM BU İFADEYİ FAZLA KULLANIYOR

HIRSIZLIK, DOLANDIRICILIK GİBİ SUÇLAR EKONOMİK SUÇTUR.

Prof. Dr. Hayri Domaniç KARŞILIKSIZ ÇEKE CEZA Anayasa aykırıdır yazısında bunu bilimsel olarak açıklıyor. Bu makale benin blog’da ve Çek mağdurları blog’da yayınlandı. Bu Kavramı 3167

 sayılı yasanın iptali istemi ile açılan davada Anayasa Mahkemesi icat etmiştir.  Domaniç Hoca ise EKONOMİK SUÇ kavramı hukuk literatüründe olmayan uydurulmuş bir kavramdır diyor ve  Anayasa Mahkemsinin üyelerini ağır hata yapmakla, cahillikle suçluyor. Ahzap süreside ne deniyor? Hocanın makalesinden:

İNSAN ZALUMEN CEHULA, YANİ İNSAN ÇOK ZALİM VE CAHİLDİR.

Aslında mağdur arkadaşlar hukuk konusundaki açıklamaları hukukçulara bıraksalar iyi olacak. Bugün Yeni Şafak gazetesinde çıkan yazı da bu anlamda yanlışlar içeriyor.

KARŞILIKSIZ ÇEK SUÇ DEĞİLDİR, OLMAMALI

Karşılıksız çek suç olmamalı. Bizim karşılıksız çeke ekonomik suç dememiz kendi kendimize yaptığımız ağır bir ithamdır. Sizler hırsız veya dolandırıcı değilsiniz, esnaf veya iş adamısınız.

SİZLER BELKİDE BORÇLU BİLE DEĞİLSİNİZ

Karşılıksız çekler eğer şirket çeki ise, yani kişisel çek değilse şirket ortakları ve şirket temsilcileri, müdürler borçtan sorumlu değillerdir.

Şirket ortakları şirkete sermaye borçları varsa o zaman sermaye borçları kadar sorumludurlar. Şirket ortakları sadece kamu alacaklılarına karşı sermaye oranları kadar sınırsız sorumludurlar. Limitet ve anonim şirketlerdeki bu sınırlı sorumluluk çağdaş bir hukuk kuralıdır ve bütün dünyada geçerli bir kuraldır.

SUÇLULUK VE BORÇLULUK PSİKOLOJİSİNDEN KURTULALIM. BUNU ZULM EDENLERE BIRAKALIM.

%d blogcu bunu beğendi: